LEKCJA 1: Skala

małe domki dla lalek

Gdy obiekt architektoniczny jest „w skali” to znaczy, że odpowiada wielkości użytkownika i przewidzianej funkcji. W Tamido zdecydowaliśmy, że nasze domki dla lalek będą w skali 1:18, co oznacza, że stworzone są dla mniejszych lalek takich jak Polly Pocket czy Sylvanian Families. I miały się czuć tam jak u siebie w domu.

 

Materiały:

  • wszystko, co znajdziecie w domu (nie musicie znosić na środek ale nastawcie się na bałagan)
  • kamyczki, szkiełka, korki z narysowanymi oczami
  • pudełka po zapałkach (tyle, ilu „uczniów”)
  • papier kolorowy, bibuła, filc, plastelina itp.
Read More

CZAS DO SZKOŁY: architektura dla dzieciaków

wpis 4

Nie, nie jestem pierwsza. W samej Warszawie działa kilka miejsc uczących najmłodszych, na czym polega architektura. I bardzo dobrze. Wierzę, że wrażliwości na przestrzeń można się nauczyć a czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci (choć to „trąci” wydawało mi się zawsze odpychającym słowemJ ). Ale skoro już coś udało mi się zrobić to mogę się podzielić – dla tych, którzy byliby chętni bawić się w ten sposób z dziećmi. Zapraszam Was więc do naszej amidowej szkoły. Gotowi?

Read More

KTÓRĘDY? TĘDY! CZYLI TRENDY 2016

wpis3_a

Zawsze mnie fascynowało, jak projektanci mody wymyślają trendy na najmodniejszy rok. Bo przecież jednemu będą po głowie chodziły koronki a drugiemu sztuczne materiały. I co? I różnie. Dla mnie osobiście to brzmi jak zaklinanie rzeczywistości – to będzie modne i już, więc kupujcie!

Jakiś czas temu odkryłam, że coś podobnego dzieje się w designie. Na przykład Pantone wybiera kolor roku – w 2016 będzie to wyjątkowo zestawienie dwóch kolorów – Rose Quarts (pudrowy różowy) oraz Serenity (bladoniebieski). No i chyba powinnam znów przemalować kuchnię…

Read More

ZABAWY DOM(K)OWE

To nie przesada, że testujemy wszystko na dzieciach!

Dodam, że to nasze własne dzieci, a testowanie polega na stawianiu przedmiotu testów na stole i czekaniu, co dzieci z nim zrobią. Właściwie jedno dziecko, bo syn z racji wieku testował głównie smak i twardość materiału… Do czasu! I często nasza rola nie ogranicza się do biernego patrzenia, bo… my po prostu lubimy się bawić!

Read More

DZIEŃ DOBRY, ŚWIECIE

Przez pół roku prowadziłam zajęcia z architektury dla dzieci w przedszkolu i pierwszej klasie szkoły podstawowej. Odkryłam wtedy, że praca, jaką muszę włożyć w wymyślenie i przygotowanie zajęć jest równoważona przez to, ile mogę się podczas tych zajęć nauczyć od dzieci! Nie uważam się za specjalistkę w dziedzinie nauczania architektury – do tego mi daleko. Ale obserwowanie, jak bawią się i myślą dzieci było dla mnie ogromną inspiracją.

Read More